שם יוקרתי של מוצר מחברה מכובדת אינו מבטיח שהמוצר יתאים לך: השם נוצץ של החברה המייצרת או המחיר הגבוה אינם מבטיחים את איכות המוצר ובעיקר אינם מבטיחים שיתאים לך. הדרך היחידה באמת לדעת אם המוצר הוא טוב בשבילך – הוא לנסותו מספר שבועות.
בכל סידרה של קוסמטיקה ישנם מוצרים טובים ורעים: העובדה שמוצר מסוים מחברה מסוימת אהוד עלייך אינו מבטיח שמוצר אחר מאותה סידרה יתאים גם הוא.
אל תיקני במהירות מוצרים: במידה ומסתובבים בכלבו או סופרפארם – כדאי למרוח את המוצר, להסתובב לפחות שעה ואז להחליט אם הצבע מתאים, אם המוצר נעים על העור ….
פרסומות קוסמטיקה אינן תורה מסיני: הנתונים וההבטחות בפרסומות הקוסמטיות – לרוב רחוקות מאוד מהמציאות ונועדו לפתות….. הפרסומות מעניינות ומרגשות אך יש להתייחס לכתוב בהן בזהירות.
כדאי להחליט מראש על תקציב לקוסמטיקה: קל להתפתות על ידי המוכרת במחלקת הקוסמטיקה לרכישות גדולות של סדרות גדולות של המוצרים. מומלץ – להחליט מראש איזה מוצר צריכים באמת ורק אז לקנות אותו – ורק אותו !!!
בקוסמטיקה אין מרכיבי פלא: למרות כל ההצהרות בפרסומות – קוסמטיקה בהגדרתה נועדה לשנות את מראה בעור – ואין לה יכולות לשנות את מהות העור. למרות כל הפיתוחים השכלולים וההצהרות בפרסומות – הקוסמטיקה ברובה מסוגלת להעיק רק שלושה דברים: [1] הסוואת נגעים בעור [2] שמירה על לחות העור [3] הגנה משמש (במידה והקרם מכיל מסננן קרינה.
מה התועלת בחומרים החדשים שמוסיפים לקרמים ? עד היום אין הוכחה שכל הויטמינים, מולקולות הקולגן, תמציות מצמחים אקזוטיים או מינרלים שמוסיפים לסוגי הקרמים היקרים – מצליחים לחדור לתוך העור ולהביא להטבה מהותית במראהו.